Boon voor Belgisch?

Volg onze Belgische talenten op de voet

0 € 0,00

Belgunique market @ JBC

Sofie Smolders6 March 2020

Modeketen JBC en Belgunique zetten lokaal talent in de kijker!

  • Modeketen JBC en Belgunique organiseren van 7 tot en met 31 maart "Local Market"
  • Gedurende die periode worden de collecties van 5 Belgunique talenten verkocht bij 5 JBC-winkels

Modeketen JBC zet haar eigen retailnetwerk in als tijdelijk verkoopplatform voor de collecties van lokaal maaktalent. Bart Claes, CEO JBC: “Je zou het misschien niet zeggen, maar ook JBC is een lokale speler. Wij zijn een 100% Belgisch familiebedrijf en dat al sinds 1975. Onze collecties worden in ons hoofdkantoor te Houthalen ontworpen door onze eigen designers, en ons JBC-aanbod wordt regelmatig verrijkt met samenwerkingen van eigen bodem. Deze Local Market in maart lijkt me dan ook een logisch vervolg in ons verhaal".

In de JBC-filialen van Zoersel, Deinze, Sint-Kruis, Leuven-centrum en Sint-Truiden kan je tijdens de maand maart terecht om de "Local Market" te bezoeken! 

Dit soort initiatieven zijn een echte 'win-win' voor de makers en voor lokale winkels zoals JBC.

Makers en lokale winkels vormen samen het hart van onze lokale economie in een elkaar versterkend ecosysteem. 

Bij Belgunique hopen we dat andere retailers en concept stores het voorbeeld van JBC zullen volgen en een fysiek platform zullen geven aan lokale makers waardoor die ketens ook hun eigen ‘Belgisch aanbod’ verhogen en diversifiëren. Charlène van Hello August volgt onze mening; “Als de creaties van lokale makers ook via de grotere kanalen worden verkocht, wordt het voor de consument meteen eenvoudiger om lokaal te kopen en is de cirkel rond”.

In de 5 JBC-filialen zijn de creaties aanwezig van de volgende talenten: 

  • Grafisch ontwerpster Nathalie De Bock uit Oost-Vlaanderen startte Studio Loco na de geboorte van haar twee dochters, Louise en Colette. Zij zijn tot vandaag nog steeds de inspiratiebron voor haar label. Nathalie ontwerpt dan ook leuke en vrolijke accessoires voor kinderen, van notitieboekjes tot borden en posters en verwerkt daarin zoveel mogelijk  humor en plezier.
  • Karl Decré uit Vlaams-Brabant is naast ondernemer ook werkzaam in het epilepsiecentrum van UZ-Gasthuisberg Leuven. Maar onder de merknaam Thus past hij zeefdrukken of typografie toe op al zijn houten creaties (wenskaarten, juwelen, posters en verlichtingsarmaturen).
  • Veronique De Nijs uit Antwerpen is de oprichter van Tiny Magic. Haar verhaal begon toen ze mama werd van een tweeling. Ze merkte dat er nood was aan leuk speelgoed om mee te nemen buitenshuis, bijvoorbeeld op restaurant. Haar handtas zat altijd vol speelauto’s en kleurboeken. Zo kwam zij op het idee voor de meeneem-speelmatjes van Tiny Magic. Inmiddels al een gekend product bij veel mama’s en steeds meer zichtbaar in lokale concept stores. Alle producten maakt ze met de hand.
  • Ontwerpster Charlène Moulin uit West-Vlaanderen wil de wereld een beetje mooier met haar label Hello August. Dit met unieke illustraties en verrassende ontwerpen die telkens weer een fijne glimlach op ieders gezicht toveren. De kaartjes van Hello August zijn er voor grote en kleine momenten, voor zij die houden van eenvoud en zij die houden van franje.  Hello August is op en top Belgisch, van design tot druk, van potlood tot packaging, van verhaal tot verpakking.
  • Interieurarchitecte Franca Faggio Del Giglio uit Limburg dompelt je met haar slow-design juwelenlabel somethingsINSIDE onder in de wereld van porselein en edele metalen. Daarin spelen het wit/zwart-spel, eenvoud en een uitgesproken vormgeving de hoofdrol. De juwelen uit verfijnd porselein, zilver en verguld zilver worden stuk voor stuk geproduceerd in eigen atelier. Haar label staat voor passie, artisanaal vakmanschap, een hart voor duurzame materialen en liefde voor design.

Actie loopt van 7 tot en met 31 maart. 

Plaats een reactie

Wordt niet weergegeven op de website.